Nuffnang Ads

Jul 1, 2013

Kukus Bakar Lava

Ptg sabtu aritu aku, mariam n amin keluaq p mkn "dinner" katanye la knnn. So cite disebalik keluaq mkn bersama ni adalah aku telah berjanji nk belanja amin mkn dek kerana lambat wish "good luck" tuk exam dia. Bahahaha kelakar je bila igt balik. Maka dgn ini aku pon bersetuju tuk belanja dia mkn, so mula la set tempat dan masa. So amin ajak mkn kt Abg Man Burger kukus bakar lava cm tu la lebih kurang nma kedai dia.

Since kedai tu bukak pukul 5, so just nice la lepas asar aku gerak pick up mariam from her house then straight to Saujana Utama dimana tempat burger kukus lava ni berkampung. Before nk pegi tu punya la aku bertungkus lumus mengGOOGLE map kn tempat tu, nasib badan en.amin baik hati siap bg coordinate kedai tu lg kt aku maka dgn bahagianye aku melagkahkn kaki keluar rumah tuk pergi mkn burger kukus. 

Gedebak gedebuk dlm 6 lebih gak la aku sampai Saujana Utama. Yela 1st time makan kt tempat yg agak jauh dr area umah sendiri knnn so harusla pandu cermat jiwa selamat gituuu. Masuk je kedai burger tu aku dh ternganga sbb menu dia byk sgt aneka burger. Otak dh x bole nk generate weyh nk makan apa n yg mana satu semuanye nmpk sedap. Setelah agak lama merenung menu board yg mmg x akn bg jawapan tuk mkn yg mna so aku pun memilih untuk makan MEATBALL LAVA. 

Meatball Lava ni "HOT ITEM" kiranye baru lg la dlm menu list dorg. So aku pon try je la sbb dh x tau sgt apa nk mkn kn itu je la pilihan yg terbaik aku bole buat. Hee~~~ 

ini lah dia MEATBALL LAVA

So nmpk best kn meatball lava dia??? Haaaa aku pon terliur tgk masa tgh type nih. Padahal dh mkn dh pon but still terliur gak... Ok sedikit comment la bout the meatball; as for the fries it's good sbb aku suke fries yg x masin sgt so bg aku just nice la fries dia, as for the gravy pulak sedap la if dorg buat choice mushroom gravy then i'll go for mushroom sauce la cz i'm not a black-pepper lover sgt but black-pepper dia ok la cuma byk sgt panas perut la tp knnn. #dey apa da ckp pon belit belit. And the most crucial is the punya meatballs la... Ok for me i prefer a juicy meatballs, yg ni meatballs dia a bit dry n crunchy la myb dorg bakar kot meatballs ni sbb tu dia dry n crunchy??? Who knows knnn i'm not the chef anyway. Dia punya mustard sauce mmg sedap x masam sgt sbb aku x suke benda masam2 ni #poyo, ok sauce yg hijau tu aku pon x sure apa kandungan dia walaupon aku cuba rsa tp x dpt nk define rasa dia. Both Mariam n Amin ckp rasa pandan entah laaa. 

As for Mariam n Amin dorg masing masing order burger. Mariam order burger ayam special which burger dia ok la... "daging" ayam dia sgt juicy mmg sedap ini kerana dorg kukus dulu daging ayam tuh then baru bakar so rasa dia mmg TERBAIKKK lah! And en.Amin order meatball lava and burger daging kot (ada 'kot' sbb aku x tny pon dia burger apa yg dia order) HAHAHAHA kejam x??? Bkn kejam, tp x sempat nk tny sbb nikmat sgt dpt mkn burger kukus for the 1st time. So pas azan maghrib kami pon pulang la ke rumah masing masing dgn perut yg kenyang (padahal sampai je umah terus g mamak telan roti telur satu round) hehe.

Antara special menu dorg adalah: Mr.Krabs (which Amin told me that the meat tebal n burger dia besar), Patrick (the one that Mariam order), Spongebob, Ayam, Daging, Kambing, Rusa, Arnab, Burung Unta, Hotdog monster (yg ni aku x tau rupa dia semonster mna) and Meatball Lava. 

Bagi anda anda yang membaca kalau rasa nk makan burger kukus lava ni bole la ke kedai mereka di: 
No 51G, Jalan Bidara 8, Saujana Utama, 47000, Sungai Buloh, Kuala Selangor (Berhadapan Pasaraya Central Mart)

No comments:

Post a Comment