Nuffnang Ads

Jan 14, 2011

Fakta !

Ptg td cm biase aku tdo ptg , bak pepatah org Jawa ‘take a nap’ . HAHAHA . Yela mane x penat smlm aku 1 hari x rehat (aku da mule nk wat cite bom ) padahal smlm x der clz pagi pon cz lecturer aku MC . So ptg tu jer yg aku agak bz dek program yg aku sendiri join . Bayangkan kne pegi 2 program dlm satu mase yg same . Pergh ! agak masak gak la . Aku rse PM pon kalah . HAHAHA .

1stprogram : English Fun Game . Yg ni aku kne pegi cz ader amik attendance tuk clz public speaking aku . Sebenanyer mlz jer nk g game nih .Tp kne turun padang gak cz kne bg support kat dak dak Foundation .

2ndprogram : Bangkel Pembentukan Imej & Personaliti . Program nih senior final yr yg wat . Aku join program nih cz nk dpt score run pada mulenyer (niat) .Tp biler dh join best pulak . Ye la mne x best nyer aku dpt peluang belaja make – up kot . Saper x nk . NK nk lak barang make – up provided . Free beb !

Dah dah aku dah mule merepek merapu meraban ! Adoiyai ni yg x suker nih dah lari topic . Jom masuk balik topic sebenar .

Sebenarnyer aku mau citer tentang beberape FAKTA tentang diri aku yg aku rse org tertentu jer yg tau . Sambung dari perenggan 1 td . OK tengah aku syok tdo tetibe phone akubunyi… Ader call masuk rupenyer . Aku pn jwb ngn suare baru bangun tdo byngkan jer la ek .

Aku :“Hello…~~”

Apek :“Hello” (sepi…)

Aku : “Mau ckp sama sapa ?” (siap ngn dialect cina)

Apek : “Lu ade itu driving clz pukui 5 ptg nnt kn?” (dgn confident)

Aku : “Huh? (sejak biler pulak aku ader amik driving clz la kni) owh saya rase uncle sudah salah number ma… itu driving adik saya ma…”

Apek : “Owh lu kakak punya adik ah?”

Aku : “ A`ah~”

Apek : “Ini bukan itu number 017-258****?”

Aku : “Bukan~~~ itu adik saya punya . Ini number 017-258****”

Apek : “Owh ok lah xpe ma . Saya call lu punya adik “

Aku : “ Ha`ah”

Begitulah kesudahannyer . So , apakah fakta yg aku cuber sampaikan ??? Inilah faktanyer :

1. Since sekolah menengah lagi cikgu ,kengkawan , sedare mare even parentz pon x bole nk bezekan antara aku dan adik aku . Bile aku keluar jer ngn adik aku sume org will tny “kembar ker?”… Mmg soalan common . Dan aku akn jwb “A`ah kembar beza 2 tahun” pastu org BLUR ! HAHAHA !

2. Kalau kat sekolah cikgu selalu silap antare aku ngn adik aku . Kekadang cikgu clz aku akn panggil aku aynaa n cikgu clz aynaa akn panggil dier alyaa . N kiter org pon yer kn jer . Biler cikgu tu realize yg dier dh slh panggil nnt dier gelak sengsorg .

3. Mne jer kiter org pegi org akn gelar kn kiter org budak kembar . HAHAHA kelakar jer .

4. Hmm… Pe jer yg sama antare aku ngn adik aku let’s see :

· Org kate muke kiteorg same , saiz bdn pn lebih kurang

· Kiteorg sesame dpt keter pink for our birthday present

· Then ader phone yg colour same n model yg sama

· No tel pon dekat dekat . Cm yg aku citer td

· Suare pon lebih kurang . Cume adik aku lg Rock la suare die

· Minat bender yg same

· Style kiteorg pon lebih kurang jer . Penah skali kiteorg kua pakai bj yg sama . Mase tu nk g bazzar ramadhan . Kiteorg pakai T-shirt hitam , dog tag , jam sebelah kanan , colour rambut pon same , panjang rambut pon same .

So biler abg jual jual tu panggil die pon dh penin mule dier panggil “ aah… adik yg pakai bj hitam tu…” kiteorg dh gelak gelak dh . Adik aku ckp panggil la ko . Abg jual jual tu x putus ase dier panggil lagi “adik yg pakai bj hitam yg pakai jam n rambut panjang tu mai la beli” Skali lagi kiterorg gelak . Aku lak ckp bodoh sampai esok pon ko x kn dpt panggil kiteorg cz sume yg ko sebut td tu aku ngn adik aku pakai .

Biler kite org dh nk balik abg jual jual tu pandang n gelak cz malu biler dier tgk sume yg dier sebut td aku ngn adik aku pakai bender yg samer . HAHAHA .

No comments:

Post a Comment